Савчин Тетяна Олександрівна
доцент кафедри української та іноземних мов, кандидат філологічних наук.
Навчальна дисципліна: «Українська мова за професійним спрямуванням».
Коротка анотація дисципліни (загальна характеристика, особливості, переваги):
Мета навчальної дисципліни:
- формування комунікативної компетентності студентів;
- набуття комунікативного досвіду, що сприяє розвиткові креативних здібностей студентів та спонукає до самореалізації фахівців, активізує пізнавальні інтереси, реалізує евристичні здібності як визначальні для формування професійної майстерності та конкурентоздатності сучасного фахівця;
- вироблення навичок оптимальної мовної поведінки у професійній сфері: вплив на співрозмовника за допомоги вмілого використання різноманітних мовних засобів, оволодіння культурою монологу, діалогу та полілогу; сприйняття й відтворення фахових текстів, засвоєння лексики і термінології свого фаху, вибір комунікативно виправданих мовних засобів, послуговування різними типами словників.
Методи та методологія навчання та виховання:
- Аналіз;
- Синтез;
- Компаративний аналіз;
- Індуктивний та дедуктивний методи;
- словесні методи (роз’яснення, бесіда, лекція, диспут);
- наочні методи;
- практичних методи навчання передбачають такі прийоми: постановка завдання, планування його виконання, оперативного стимулювання, регулювання і контролю, аналізу підсумків практичної роботи, виявлення причин недоліків, корегування навчання для повного досягнення мети.
Завдання вивчення дисципліни
- сформувати чітке і правильне розуміння ролі державної мови у професійній діяльності;
- забезпечити досконале володіння нормами сучасної української літературної мови та дотримання вимог культури усного й писемного мовлення;
- виробити навички самоконтролю за дотриманням мовних норм у спілкуванні;
- розвивати творче мислення студентів;
- виховати повагу до української літературної мови, до мовних традицій.
- сформувати навички оперування фаховою термінологією, редагування, коригування та перекладу наукових текстів.
Студент повинен уміти:
- ґрунтовно засвоїти норми сучасної української літературної мови й практично оволодіти ними;
- правильно використовувати різні мовні засоби відповідно до комунікативних намірів; влучно висловлювати думки для успішного розв’язання проблем і завдань у професійній діяльності;
- сприймати, відтворювати, редагувати тексти офіційно-ділового й наукового стилів;
- скорочувати та створювати наукові тексти професійного спрямування, складати план, конспект, реферат тощо, робити необхідні нотатки, виписки відповідно до поставленої мети;
- складати різні типи документів, правильно добираючи мовні засоби, що репрезентують їх специфіку;
- послуговуватися лексикографічними джерелами (словниками) та іншою допоміжною довідковою літературою, необхідною для самостійного вдосконалення мовної культури.
Напрями наукових досліджень: методика викладання української мови за професійним спрямуванням
- Наявність наукових публікацій у наукових виданнях, включених до переліку наукових фахових видань України, та/або авторських свідоцтв, та/або патентів загальною кількістю п’ять досягнень:
- «Білі Сонети» Дмитра Павличка: новаторство форми // Наукові записки. Серія: Літературознавство №44- Тернопіль, 2016. – С.159-166.
3.Етика і психологія ділових бесід і переговорів // Збірник наукових праць Тернопіль, 2013. – С.132-140.
- Переклад в контексті жанрової проблематики //Studia methodologica. Наративні виміри літератури. – Тернопіль: ТНПУ, 2015. – C.229-233.
5.Historical and functional analysis of the concept “Fiction” and its terminological expression \\ Міжнародний збірник наукових праць «Україна, Європа, Світ». Серія: Історія, міжнародні відносини. Т.17. 2016. – Р.290-295.
6.Історичний дискурс українського сонетного жанру \\ Міжнародний збірник наукових праць «Україна, Європа, Світ». Серія: Історія, міжнародні відносини. Т.17.- Тернопіль, 2016. – С.281-290.
- 2. Наявність виданого підручника чи навчального посібника, що рекомендований МОН, іншим центральним органом виконавчої влади або вченою радою закладу освіти, або монографії:
- Навчальний посібник для студентів вищих навчальних закладів “Мова і ділове спілкування: норми, етикет, діловодство» (Рекомендовано МОНУ) – Тернопіль, 2014 -300с.
- Сонети Дмитра Павличка. Поетика жанру \\ Монографія – К.: Знання, 1999.- 111с.
Керівництво студентом, який зайняв призове місце, або робота у складі організаційного комітету/журі/апеляційної комісії Міжнародної студентської олімпіади/II етапу Всеукраїнської студентської олімпіади (Всеукраїнського конкурсу студентських наукових робіт)/III—IV етапу Всеукраїнських учнівських олімпіад з базових навчальних предметів/II—III етапу Всеукраїнських конкурсів-захистів науково-дослідницьких робіт учнів — членів Малої академії наук; керівництво студентом, який став призером Олімпійських, Паралімпійських ігор, Всесвітньої та Всеукраїнської Універсіади, чемпіонату світу, Європи, Європейських ігор, етапів Кубку світу та Європи, чемпіонату України; виконання обов’язків головного секретаря, головного судді, судді міжнародних та всеукраїнських змагань; керівництво спортивною делегацією; робота у складі організаційного комітету, суддівського корпусу;
- Всеукраїнський конкурс української мови імені Петра Яцика.
2.«Всеукраїнський радіодиктант національної єдності».
- Лекції-презентації відповідно до робочої програми з курсу: «Українська мова за професійним спрямуванням»
5.14. наявність виданих навчально-методичних посібників/посібників для самостійної роботи студентів та дистанційного навчання/конспектів лекцій/практикумів/методичних вказівок/рекомендацій загальною кількістю три найменування:
- Українська мова для абітурієнтів: мультимедійний курс / Н.І. Гавдида, Л.Т. Назаревич, Т.О.Савчин, С.А. Федак, О.М. Штанюк. Режим доступу:http://dl.tntu.edu.ua/users/private_enroll.php?course=2175
- Завдання для самостійної роботи з української мови ( за професійним спрямуванням) Методичні рекомендації до оформлення та складання документів (для студентів ІІ курсу) / Савчин Т.О, Назаревич Л.Т. – Тернопіль , 36 с.
3.Плани практичних занять і завдання для самостійної роботи
з української мови ( за професійним спрямуванням) (для студентів ІІ курсу) / Савчин Т.О, Назаревич Л.Т. – Тернопіль , 48 с.
- Плани практичних занять. Тестові завдання з української мови (за професійним спрямуванням) для студентів ІІ курсу / Н.І. Гавдида, Л.Т. Назаревич, Т.О,. Савчин, С.А. Федак С.А. –Тернопіль, 2015. – 133 с.
- Українська мова (за професійним спрямуванням). Тестові та практичні завдання для студентів ІІІ курсу всіх напрямків навчання)
/ Л.Т. Назаревич, Т.О,. Савчин, Н.І. Гавдида, С.А. Федак С.А. –Тернопіль, 2015. – 135 с.
- Різновиди презентацій. Рфвчально-методичний посібник .Українська мова (за професійним спрямуванням). Тернопіль, 2013. -208 с..
- Розроблений курс з Української мови (за професійним спрямуванням) для дистанційного навчання.